allt o inget

ett år har redan gått och det är bara några skoldagar kvar. det är det självaste tiden är bäst på, att rinna iväg..
ett helt år har gått, och det känns som att det var igår jag gick ut grundskolan, och som jag började gymnasiet.
ett nytt år innebär förändringar och förändringar har det blivit angående det mesta. vissa saker ändras mer än andra, och man antigen gläds åt det eller inte. man tar det som det kommer. Man börjar märka att man själv förändras med tiden och folk runtomkring en..
Dilemman, tankar förekommer mycket, man börjar oroa sig för vad man vill bli, tänk om man inte får sin dröm uppfyllt och tänk om det inte blir som man alls har tänkt sig, men samtidigt orkar man inte tänka på det, för man ska ju leva i nuet. något jag jobbar på, och har blivit bättre på. Man orkar inte tänka på framtiden, för ja, då börjar man oroa sig, så den dagen den sorgen.
När man var liten kunde man aldrig tänka sig att man skulle gå igenom dem förändringar och saker man har gått igenom eller att man skulle börja oroa sig så mycket för så lite som egentligen är så mycket.
Ibland tar man en titt i spegeln och känner sig nöjd, men andra dagar önskar man att spegeln inte existerade i rummet. Självaste insidan och utsidan.
i nästa sekund tänker man på allt man har och borde vara tacksam, visst borde man? Och man är det för det mesta och man tänker tillbaks på det som har varit och på det som är.
tankar, tankar, tankar! vi tänker för mycket visst gör vi?!

därför ska jag inte tänka så mycket utan börja vara duktig och tänka på min analys som jag måste göra av djungelboken..
puss påerr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0