I've lost hope for now.

du lyssnar på nyheterna. du blir ledsen av det du hör och ser. du skulle så gärna göra allt för att hjälpa. för att göra allting bättre. men går det verkligen? du försöker tänka skarpt medans du kollar, emn hittar ingen lösning, du blir arg av det du ser, av att människor alltid måste skapa konflikter mellan varandra. visst är det så?
du ser på nyheterna om och om igen, och om ämnet kommer på tal diskuterrar du om vad som borde göras åt saken och vad som är fel. men vet ni vad?
igår satt jag framför tv:n och såg på nyheterna, jag såg EU och att dem skulle försöka stoppa krisen om miljön och vilka faror den ska komma med till vårt samhälle. till världen. till alla stackars människorna. något som dem borde gjort för längesen. att vatten nivån skulle höjas mer, att koldioxiden skulle vara mer vid nuläget, är något dem borde ha räknat med fast det stod något annat i rapporterna. moder natur. vi bor i moder natur, det är moder natur som bestämmer över oss, inte tvärtom, det är hon som har makten, inte vi. Jag såg på expediton istid och hur allt kommer förändras och har förändrats. och det var just där. där som jag tappade hoppet. jag har tappat hoppet om en bättre värld. En värld där alla ska leva i frid och fröjd. jag kanske är väldigt elak om jag säger att jag inte bryr mig mer, men jag gör faktiskt inte det. alla har nog tagit en titt och sett vilken värld vi lever i, oh jag bara måste säga att den suger. verkligen suger. vad gör du som en person? vad bidrar du till att göra allt bättre? jag försöker göra mitt bästa för miljön. jag vill plantera träd, 21 stycken har jag bestämt också, tycker du att jag är löjlig som vill gå runt och plantera träd så är det väl ditt problem, du som inte bidrar med något alls säkert.
men på ett sätt så kanske inte andra bryr sig om miljäön, bryr sig inte om vi går under, bryr sig inte om att vi alla kommer frysas till is maybe och dö frusna för att dem känner som jag gör och kände igår, att det inte finns något hopp? ta mig inte fel nu, fast jag känner att det inte finns något hopp kommer jag fortfarande försöka göra någonting, som att inte låta tv:n stå på stand-by, köpa glödlampor och köpa dem ekologiska kläder jag hittar.
alla vill ha en varning innan något hemskt händer. dem vill ha hjälp. dem vill räddas. men varför bryr ni erinte om vi dör för? ni orkar helt enekelt inte bry er om en bättre värld. och varför jag inte orkar bry mig, är för att jag är så trött på det hela, men jag har iallafall gjort något innan och har nu tröttnat på det, men ni som inte har gjort något alls kan inte säga att ni har 'tröttnat' varför jag inte bryr mig och varför just ni inte bryr er, är av en annan anledning.
Vi lever i värld där allt består av att för att någon ska ha det bättre så mår en annan sämre. Det kanske alltid har varit så?
ibland önskar jag att jag levde på 1600- talet eller vid någon liknande tid, där den industriella revolutionen inte hade slagit igenom. men samtidigt har vi fått så många bra saker av den industriella marknaden, eller?
men för att vi ska må bättre, så mår vädret sämre. visst man kan inte leva ett normalt liv om man ska analysera sönder allt, men gör något! vadsomhelst! ni klagar över en bättre värld men gör inget själva när vi väl har resurser och verktyg som gör att vi kan agera? det handlar om viljan innerst inne i allt. det är just du som kan ta dig ur en svår situation, ingen annan. det är just du som kan påverka det. Så som du nu kan påverka världen, men vill du det? orkar du det? men du kanske tänker; varför just JAG? men för i helvette, om alla skulle tänka så, så kan man fan inte göra någonting!
du har fakta, du har alla verktyg, det går att agera, men har du viljan?
Hopp, det är ett starkt ord. det är det som håller oss levande och får oss att kämpa oss igenom vår tillvaro. 
har du gett upp hoppet om vår värld, en bättre värld? eller finns den där i dig innerst inne? du kan, men har du den starka viljan att agera? det vet bara du. 

det här är vad jag tycker. det här är vad ni borde göra för en bättre värld. stå upp och agera.
Men är någon där ute villig att lyssna?  


Kommentarer
Postat av: Soravi

gud vilket bra innehåll :P

2008-03-15 @ 20:23:36
URL: http://soraaavi.blogg.se
Postat av: sogol

haha tyckeru? taack :)

2008-03-15 @ 22:38:56
URL: http://peacetoyall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0