du är vacker - utsidan också

vi bryr oss så mycket om vårat utseende. vi bryr oss om vad andra tycker fast vi inte borde, det är just det, varför bryr vi oss? varför? viktigast är ju just vad du själv tycker, våra åsikter ändras konstant, vissa dagar gillar vi vårt utseende, andra dagar tycker vi att det är det fulaste vi någonsin har sett. och jag stör mig skit mycket, alla har ju sina slitna dagar och sina söta dagar. men ändå glömmer vi bort detta, och då minskar vårt självförtroende, och vi ser inte det vackra hos oss. alla har ju sina fel, en har utstående öra, en annan har stora fötter, but hey guess what? vi kan inte se heelt perfekt ut! det är nog det vi inte vill inse, vi vill få det så perfekt nog som möjligt.
Jag gillar folk som har attityd, som är nyfikna, som är kaxiga, för hellre det än att vara blyg och inte säga något alls, jag har inget emot blyga nu, jag är själv blyg och fett med osocial, vilket jag hoppas på ska försvinna med tiden.
men man ska ju tro på sig själv egentligen, den som hackar på dig och kallar dig ful, gör ju det för att den känner sig avundsjuk. så varför äre så att vi är rädda för nya människor, och vad dem nu tycker, who cares, dem får väl tycka vad dem vill om mig och hur jag ser ut - det är den attityden man ska ha! men ändå är man rädd för att säga något fel, att inte säga något rätt.
fel fel fel, säg vad just du tycker, uttryck dina åsikter, man ska inte bry sig om vad andra tycker men ändå så gör vi det. Gör jag fel nu som säger att jag är vackrast i världen, att jag är snyggare än dig - vissa kan tycka det, eftersom det låter som att jag skryter eller ser mig själv som vackrare och snyggare än alla andra, eller helt enkelt bättre än andra. men vet ni vad? hur ska man annars få ett bättre självförtroende? Man ska gilla det man ser hos sig själv, ingen är perfekt, men alla har något vackert hos sig, det kan vara ögonen, det kan vara vristerna, det kan vara näsan eller någonting annat. Så vafan, man ska kaxa upp sig, skryta lite, men bara lite, och ta för sig och tycka att man är snygg, för om du inte gör det, hur ska du tycka om dig själv?
Vi är vackra och snygga, vi måste bara inse det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0