wtf?

fick nyss syn på bc:n på playahead. en kille hade slagit ner två 9-åringar stod det, sen så kollar man in snubbens gb för att se vilka svar han har fått. Svar som; ''fan va du är feg!'' , ''skäms!'', eller typ ''idiot'' hade jag räknat med, men inte att folk skriver; ''du är cool!'' , eller något som '' det är bra!''
man ba; wtf? fan vet jag, personen kanske drev, vem vet, men om det nu hade varit seriöst eller det kanske redan är helt seriöst, iallafall, att man hör folk säga ''bra'' till att en kille som är några år äldre slår ner dem som är mindre än honom.. det är fan hemskt. jag menar, hallå, för några månader sen såg vi vad våld orsakade i vårt samhälle! 
jag blev förvånad. hade inte räknat med att man skulle ''heja'' på personen.
aja, sajk sajk sajk!

iallafall, idag var jag skittrött när vi väl hade slutat, sista lektionen var klassråd, en av våra Bit.Rektor var där, vi fick snart veta att han var där för att snacka med oss om dem nya antagningsreglerna för universitetet, och att dem verkställs 2010 (?) vilket är det året vi tar våran student. blev både förvånad men samtidigt inte när hälften av våran klass inte ville plugga vidare.
han sa faktiskt något som hela klassen ba whööt?
Bit.Rektor; ja, ni är så stökiga, och bryr er inte alls. (vissa trodde tydligen då att han snackadew om hela skolan)
en kille i klassen; ah, dem dära ..
Bit. Rektor; nej, inte dem, det är bara ni!

jag blev lite förvånad, att våran klass är den mest stökiga & dem som skolkar mest .. tydligen?
shit asså, han berättade också att man inte ska gå det här programmet om man inte vet vad man ska bli? ångest någon? nej, men plugga kunde man göra & sen kanske om ett år eller två så vet vi vad vi vill bli, bara vi får bra betyg & sen kommer på vad vi vill bli, så äre ju lungt, föreslog våran mentor. bra plan.
jag faktiskt gillar min historia & samhälls lärare, som också är min mentor. alla har värsta respekten för honom.
ingen tjaffasar någonsin mot honom. dem tjaffsar om våran mattelärare säger åt dem att dem får gå ut ur klassrummet, så börjar dem tjaffsa (vissa), men om det ärr han, nejnej, ingen säger något, utan bara plockar undan sina saker och går ut. som sagt, mannen får så otroligt mycket respekt från oss.

anyway, nu ska spana in lite bdb, pa & så, sen kanske jag ringer malin, vi får se. om jag har lust haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0