I wanna know what it's like on the inside of life

så många frågor som finns i mina tankar, i mitt huve.
man ska ju få tycka & säga det man vill, men gäller det nazister? nej. inte om du frågar mig, men ändå, man säger ju ändå ''ALLA ska få tycka, tänka & säga det man vill'' men vadå, nazister vill ju inte att andra människor som inte är av samma 'sort' som de, ska få säga sina åsikter, få säga & tycka det dem vill. de vill ju trycka ner de. så ändå har de rätt att demonstrera & ba; BORT MED INVANDRARE/JUDAR (eller vilka de nu inte gillar)
tro inte nu, bara för att jag själv är en'blatte' säger det här. men jag menar, ska folk som trycker ner andra kulturer, andra människor, ändå få mänskliga rättigheter? de vill ju inte att folk ska tycka som de vill, leva som de vill & att de ens ska finnas. därför har de fan inte den rätten. jaja, mänskliga rättigheter, ALLA ska tycka som de vill. till & meed de som vill någon annan illa? jag menar, du är en människa, om du hatar en människa bara för att den har en annan bakgrund, jag menar, vad fan är det för något? bara för att en är dålig betyder det inte att alla andra är dåliga. 
sen så vad? skulle allt vara lättare om dem inte fanns eller? skulle det vara mindre problem eller? jag menar, troru verkligen att en annan människa är dum i huvet & gör dumma saker för att den juust inte kommer från det landet du kommer ifrån? då måste man vara riktigt dum om man tänker så. det beror på självaste personen, hur den är som en person, dens personlighet! 

ja, alla får tycka & tänka & säga som de vill, & det är en rätt, en mänsklig rätt. 
men någongång på vägen måste vi inse att det finns ett rätt & fel. 
visst, det är helt okej att folk som vill andra illa marscherar med nazist flaggor i handen, det är super. & visst det är heelt okej, om någon annan vill döda någon för att den är jude, invandrare, en människa med en annan bakgrund .. asså snälla, är du DUM i huvet eller?! klart det inte är OKEJ! inte ens okej, det är fel, det är så fel att du inte ens kan kalla det fel. det är mer än bara fel. det är FEL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0