gott nytt år, säger jag med hopp i tanken (you can do it!)

snart är 2007 slut, och då kommer år 2008.
jag inviger det nya året med hopp. vad det nu än är, så ha hopp, jag menar, du kommer ta dig ur det, vad det än är, tro mig, jag vet vad jag snackar om.
kolla tex, på johnatan wamback, hans misshandlades, hamnade i koma, vaknade, blev förlamad i hela kroppen, läkarna sa att han aldrig skulle kunna röra sig igen eller gå igen, men tror ni han lyssnade eller? nej, han fortsatte sitt och nu kan han gå .. hans historia är så fantastisk, såna där människor ska ha ett sånt stort tack, när jag får reda på vad dem har gått igenom säger åt mig själv; kan han klara av det, ska minsann jag! eller om något händer, så ska jag klara av det, jag menar, det gäller att hålla hoppet uppe, jag tror nog inte det är mörkret det är vi är rädda för, utan för ljuset på något sätt, ljuset är det orädda, vi tänker, det är främmande, vill vi klara av det? kommer vi klara av det? det kan vi, det löser sig. vi kan göra vad vi vill, bli vad somhelst, bara vi själv vill, det gäller att ha viljan. 
har du viljan har du allt, har du hoppet, har du allt. men viljan är nog det viktigaste, det är nog källan till hoppet, eller kanske tvärtom?
kolla på dem som har bekämpat cancer, kolla på dem som har en sjukdom & uppskattar livet, jag menar, varför ska man inte uppskatta livet, du har typ 100 år på dig att leva, du kan göra vad du vill av dem åren, hoppa bungy jump, åka luftballong, eller något annat galet som du alltid velat göra, stå på två ställen samtidigt maybe? 
allt går, bara DU vill, du måste vilja det, av hela ditt hjärta, av hela dig. 
sen ett stort tack till christina aguilera, det är så konstigt, jag menar, jag kunde aldrig ana att hennes texter, hennes låtar, hennes röst skulle vara till en sån hjälp, att hon hade hjälpt andra till & med, ett stort tack ska hon ha. man blir glad av hennes musik, och om man går igenom något svårt, så vill man kämpa emot, man vill kämpa vidare, man vill övervinna rädslan, man vill klara av det. viljan, hoppet, musiken<3 
vi människor klagar på att gud inte hjälper oss, jag menar, varför ska vi ha hjälp av gud & inte själv klara av det, utan bördan så äre inte värt det, jag menar om du var i en svår sits, & bara VIPS, blev fri från allt på ett ögonblick, skulle det kännas skumt, som att något inte riktigt låg rätt till, men om man har varit igenom något riktigt svårt & det är svårt & bördan är svår, & när vi väl har övervunnit det, så äre värt det, man blir typ; wow, i did it! jag klararde av det! man får en sån lycka & stolthet över att man klarat av något så svårt som man inte trodde att man skulle klara av. det vi vill ha, det vi vill uppnå, det återstår upp mot var & en & hur mycket man är villig att kämpa. jag lovar i slutet är det värt det. ni snackar om att mirakel inte finns, men var miraklet då, var den som klarar av det, det är ett mirakel att en människa kan stå efter att ha varit förlamad, det är ett mirakel att en barn inte blir en brottsling i ett brottsligt samhälle, utan ägnar sig åt skolan. en familj som försöker att inte bli urfattiga & klarar sig, det är ett mirakel, ni kanske inte ser det, men det hoppas jag att ni gör.
därför vill jag avsluta det här året & börja det med att säga; håll alltid hoppet uppe, ni kan klara av det, tro på er själva när det inte finns någon som tror på er. tro på er själva när ni inte tror att ni kan klara av det, tro på att ni kommer klara av det & när ni väl har övervunnit det så står ni där med tårar i ögonen av lycka, hela ni är fyllda av lycka & känner att, ''yes, jag klarade det! JAG klarade det!'' för jag vet att ni kan, det är bara viljan som gäller. jag tror på det, gör ni?
hopp, kärlek & tro & så mycket kärlek till musiken! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0