stan med mamma

idag har jag varit i stan med mamma, mitt mål för idag dårå var att hitta en väska som var tillräckligt stor för skolan/skolböcker. hittade en svart & STOOOR *äntligen!* ingen märkesväska nej, en åhlens väska var väskan. den är heeeeeeeelt okej, men vill fortfarande ha en stoor fin fris & Co väska. sen så finns det ett par cheap mondays stuprörs jeans som är sönderrivna hela vägen ner på framsidan (om jag nu inte såg fel), finns fler saker, men palla räkna upp de.
när vi var i stan så gick jag förbi en affär & på skyltfönstret så stod det; recycle .. jag ba; va? miljövänligt?
& ja, det är en affär som har allting av det miljövänliga slaget. jag är kär i butiken. ska köpa allt jag kan därifrån!
asså den här butiken så fort jag kom in blev jag alldeles till mig, jo jag vet jag är lite konstig. de har små anteckningsböcker av återvunnet papper. de har väskor av återvunnet skinn, asså big love! när jag får mina pengar ska jag köpa saker därifrån till mitt rum, de hade en sån här stor soft kudde som är rund & tjock & som man kan slänga sig på ni vet? men den här är 2 ggr större. fett soft med en sån i mitt rum, när pengarna kommer då!
efter att ha kollat in i den affären så drog vi till elgiganten, vi skulle tydligen kolla på plasma tv:n idag också.
fast jag var mest fastklistrad till korgen med billiga & inte så gamla filmer. menmen, med mammas tjat om att kolla på tv & att hon var hungrig så fick jag dra mig ifrån 'korgen'. när vi kollat runt på tv:n & så bestämde vi oss för att äta, vart? på burger king såklart. älska skräpmat, fast jag borde faktiskt äta mer hälsosamt. stod i mitt horoskop idag faktiskt att jag borde äta mer frukt & grönsaker istället för kött, hahaha. iaf, det var för mkt kö på burger king i stan så vi drog hem & käkade lasagne istället. efter det så .. ja, gick jag in på datan lite & så, skulle ut med sabine men flickan kunde inte för att hon var tvungen att vara hemma idag. sen så tog jag det chill. soft.

kollade på nyheterna idag också. minst 50 döda i bränder i grekland. gud, dessa väderproblem. sen så finns ju etanol istället för vanlig bensin som är så miljövänligt, men tydligen så har något nytt kommit in som heter metanol & det kommer tydligen att 'vinna' eller ta ner etanol. fint! verkligen, att ni bryr er mer om att tjäna pengar än att rädda världen. verkligen skitbra!    
.. fuck it!
det oroar mig. men ändå så bryr sig fortfarande ingen, och ja, jag babblar på om hopp men jag tror faktiskt att om 10 år så har vi fortfarande inte gjort något åt den här situationen. vet ni vad? orka klaga när ni inte gör något åt saken, så äre bara punkt slut! skyll er själva, jag ska iaf handla mer i affären jag tittade in i idag.

i fredags längtade jag tills det skulle bli måndag igen & nu när det är söndag så längtar jag inte alls till imorgon. äsch inte så dålig skoldag iaf. vi ska kolla på film & ha en del aktiviteter. filmen vi ska kolla på heter coach carter. channing tatum spelar med i den tror jag(?) har aldrig sett den filmen iaf, så det blir kul. hoppas att jag bara inte låser in mina nycklar i skåpet igen imorgon!

måste bara nämna en sak till & det är att heroes börjar på tisdag *yeaay!* äntligen visar de serien på en kanal alla kan se. när jag först hörde talas om den serien visste jag att jag absolut ville se den, sen när de bara visade den på typ canal+(?) så blev jag besviken, men på tisdag, på tisdag!

Kommentarer
Postat av: moona

heroes i mitt hjärta <3, och det är inte på tisdag dummer, på onsdag nästa vecka faktiskt..

2007-08-27 @ 18:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0