första skoldan'

har inte orkat blogga på hela dagen sen jag kom hem från skolan, kände mig faktiskt trött konstigt nog. dagen gick fort & gick heeeeeelt okej. fick lära känna en ny tjej, vi blev snabbt friends & hängde med henne hela dagen. haha, fast det var förstås hon som fick det hela att hända, om hon inte hade sagt; hej, får jag sitta här? (bredvid mig i klassrummet) & jag inte sagt ja, & sen efter när vi typ hade rast så började hon fråga massa grejjer. om hon alltså inte hade varit social, hade det aldrig funkat! säger ju det; man ska vara social. den egenskapen önskar jag att jag hade. menmen, imorse så tänkt man att man skulle ta på sig något bekvämt, så jag tog bara ett vanligt rosa linne, jeans & min vita adidas, sen när man väl kmr dit .. alla var så finklädda! jag kände mig så .. inte finklädd! men aja, palla. mötte cecilia framför skolan på morgonen så vå båda hade någon då in till skolan med & vara med. båda två kände ju sig ..  ja som sagt; not dressed nice. typiskt vi tjejer. såg nilo & en kille som jag gått i samma hemspråk med faktiskt, vi hälsade, snackade mest med nilo, efter ett tag var det dags att gå in till .. vet inte om det heter aulan(?) iaf, där rektorn gjorde en kort presentation av skolan, sen presenterade sig de flesta lärarna & biträdande rektor. det höll på i typ en halvtimme tror jag (en timme minst önskade jag mig), efter så ropade de upp klasserna & då fick man följa med en viss lärare. när de sa; Sp1s kände jag mig skit osäker .. men gick upp ändå & hamnade rätt (pu'h) . sen vare då jag lärde känna den där tjejen, hon var trevlig & vi verkade gilla samma saker faktiskt. fast hon har ju samekonomi & jag samsam, fast äsch .. samma mentors klass! seeeeeeeeeen så, drog vi ut på rast & satt där på bänken i 10 min sen stack vi in i klassrummet igen där man lämnade blanketter & så fick vi varsitt sl kort (fick mitt sist, hade inte bild inklistrat på papper så fick ta det i skolan istället, så fick kortet i slutet av dagen). sen typ lunch .. åt lite, inte så gott men hälsosamt, pastasallad tyyyp. sen, rast. alla var i tid efter det för att komma in i klassrummet igen & då sa min mentor; bara för att ni ska lära känna varandra bättre så ska ni sitta i födelsedagsordningar & vi ska inte hjälpa er med det, ni får klura ut själva vilak som fyller & när & så. såklart så ville ju ingen det. jag blev ju; oh no, suck. menmen den raden jag satt på, vi satt inte ens i ordning så vi ljög om när vi fyllde år, annars hade vi fått gå hem en halvtimme senare! yesyes, sen namnlek; berätta om din granne. gjort. sen; namnlappar -.- sen slutade vi, men tydligen så kanske jag sitter bredvid någon annan imorgon för att de kanske flyttar på namnlapparna & sätter ut de slumpvid lite då & då -.-
nej, ska inte vara negativ! XD 
De flesta kände varandra i klassen verkade det som, det var typ bara jag & några till som inte hade några friends dårå. sen så ja, då åkte jag tåg hem med veronica (tjejen jag lärde känna) hon bor i helenelund så kmr kanske se henne varje morgon, you never knoow.  sa hejdå, framme i väsby, åkte buss hem, när man väl  var hemma var ingen hemma & jag hade ingen nyckel heller, fick gå runt i centrum & köpa block medans mamma kom hem.mamma dröjde inte så länge. när mamma väl kom drog vi & köpte en sort mapp till mig där man kunde ha fem olika ämnen i. det var min dag.

ångesten försvann ju helt efter idag, men mådde asilla imorse, som att jag skulle spy. åt bara en 3/4 macka. kunde inte äta mer bara för att jag var nervöööööös, haha fett syynd. aja, oroar mig inte så mycket inför imorgon (namnlapparna = byta platser slumpvis), men ändå lite. får helt enkelt se hur det blir. det blir säkert inte så dåligt. världen går ju exakt inte under. plus .. jag kanske får andra kompisar i andra kurser, typ estetisk verksamhet till exempel. you never knooow.

& ska klä mig lite svalare imorgon, asvarmt idag jööö!
sitter & funderar på om jag borde kolla på charlies änglar 2 som är på tv just nu eller inte ..

fick tag på låtarna jag ville igår. båda är asbra. i looove theeeeeem! <3 menmen har skrivit nog för idag. ska åter gå till pa, msn & muuusica. musica es mi amor <3 (hoppas jag fick till den meningen på spanska).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0